mandag den 8. april 2013

Stykker af virkelighedens forløb

Ok så sådan her ser det ud indtil videre med min mandag morgen: fik ingen morgenkaffe, fangede toget mod Varde, spiste lidt, hældte flammende kaffe ned ad hånden, skar mig i munden på mit rumfartøjer med ost, holder på en lille endnu ukendt togstation fordi toget har tekniske problemer og øjensynligt ikke bremser helt vildt og voldsomt godt. Hvor længe holder man her? Hvad skal der videre ske i mit liv? Mandag. Mandag morgen og jeg har allerede (højst sandsyligt i hvert fald) misset min forbindelse mellem Esbjerg og Varde, kommer endnu senere på arbejde, hvis jeg overhoved kommer derud, for jeg har jo ingen bil at transportere mig selv i. Så kan jeg gå derud. Det tager nok fire timer. For mig i hvert fald. Og så kan jeg passende tænke over min egen eksistens i mellemtiden!

Åh ha nu tillader jeg mig at springe i tid! Prøv om ikke du kan følge med. Torsdag eftermiddag fyraften. Jeg sidder i toget. Det er en mørk og stormflod eftermiddag. Et. Andet. Sted. I. Verden. Her er det blot overskyet og med ganske få dråber af vådt stads fra himlen. Sidder i toget. Nørreport forude. Krydsord foran, sæde bagved og under. Kaffen kommer først omkring Kolding sagde hun. Skidt, men ikke godt for ingenting. Den skal nok komme!! Men toget. Nu? Torsdag? Midt (slut) på ugen?! Ja hvorfor ikke, når jeg nu har taget initiativ til at tage et tilvalgsfag samtidig med Udgravning så må jeg jo også tage til de hersens eksaminer. Min er i morgen. Kl 09 til 12 og skrevet i hånden. Oldnordisk, men man må altså gerne tage sin computer med og lave forarbejde på det. Ok. Fedt og tak. Jeg tager den med! Men jeg når da at få seneskedehindebetændelse i håndleddende på tre timer. Så er jeg intet værd i Varde længere. Men tøv en kende! Jeg kan da fortælle jeg er blevet forlænget med to måneder! Fede tider! Det er jeg simpelthen så glad for! Jeg glæder mig allerede faktisk. Måske skulle jeg nemlig også et smut forbi på Ringkøbing-Skjern museum. Alletiders! Desuden!!! Så har jeg i dag fundet en fladehugget pilespids fra ældre bronzealder! (Sandsynligvis!). Min allerførste pilespids. Den er bare så pæn! Bare rolig, der er billeder med. Og den er ikke mere end 2cm lang og den lå bare der, helt alene, et ensomt løsfund i en af de ældre søgegrøfter på udgravningen. Vidunderbartskinhelligtherligt! Jeg håber at finde mere af den slags! Men hvad kan jeg ellers fortælle om ugen? Jeg har gået med gps og indmålt anlæg i to fulde dage og min nakke kan godt fortælle om comforten. Den er bare superduper øm af at kigge nedad hele tiden. Men nu kan jeg fandme også bare måle mand! Go go go!! Og i går var vejret endda sne og regnvejr og anlæggene forsvandt lige så langsomt ud i intetheden og jeg skulle ridse dem op hele tiden. Men dejligt med noget afveksling for nakken! Men i dag har jeg så snittet en kogestensgrube! Den var der gods i. Bogstaveligt talt. Meget ødelagt keramik var i gruben og mange dejlige (læs super duper heftigt irriterende) store sten, som er en af hovedingredienserne i en sådan grube. Og meget trækul. To skiveskrabere også. Det har været en god dag for mig! Keramikken er der også billeder af.

Men det var faktisk glædelighederne for nu. Det var rart at komme af med al den fantastiske information. Ud med den til befolkningen så der er plads til nye godter næste gang! Tak for sidst. Og Tove. Hejsen!

Ps!!! Geviret i ser her er et par Russeren har foræret mig! Glædelighed?! I den friggin grad! Jeg ved ikke, hvor de skal hænge, men lige nu pynter de gevaldigt på bagagehylden i toget!!!

* det skrevne materiale er kreeret i et vibrerende tog på en lille Tlf, bær over med hvad der måtte være af urenheder i gloserne









Ingen kommentarer:

Send en kommentar